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As a composer, but also as a humanist, teacher, conductor and ambassador of the First Viennese School Sigismund von Neukomm contributed significantly and was a welcome guest in the houses of the nobility as well as at court. His extensive general education as well as the time he spent abroad, but especially the fact that he spoke no less than eight languages qualifies him as a pioneer of the pan-European idea. By composing the 'Deux Esquisses' during his second Paris sojourn, he created a monument to virtues that were an intrinsic part of his value system: friendship and love. The high degree of playability qualifies the work as teaching literature just as much as for the concert stage. ---- Nicht nur als Komponist, sondern auch vor allem als Humanist, Lehrer, Dirigent und Botschafter der Wiener Klassik leistete Sigismund von Neukomm bedeutende Beiträge und war ein gern gesehener Gast in Adelshäusern und bei Hofe. Durch seine umfassende Allgemeinbildung und die vielen Auslandsaufenthalte, vor allem auch durch die Tatsache, dass er nicht weniger als acht Sprachen beherrschte, qualifiziert sich Neukomm zum Wegbereiter des paneuropäischen Gedankens. Mit den 'Deux Esquisses' schuf er in seiner zweiten Pariser Phase ein pianistisches Lob an Werte, die in seiner Werteskala ganz oben rangierten: die Freundschaft und die Liebe. Durch die gute Spielbarkeit eignet sich das Werk gleichermaßen für den Unterricht als auch für das Konzertpodium.
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Seitenzahl: 13
Today the life and work of Chevalier Sigismund von Neukomm appear extraordinary to us. Especially noteworthy are the innumerable awards he received as a composer throughout his life, but also the sheer number of his works arouses admiration: the catalogue of his works that he himself started compiling in 1804 ends on 10th of March 1858 at number 1265, and by far doesn’t cover all his existing works. It was certainly the greatest honor for Neukomm to be awarded with the title of Knight of the Legion of Honor by the King of France as acknowledgment for his performance of the ‘Requiem in c-minor’