The Importance & the Profit of Intercultural Awareness & Business Communication for those that want to "BE GLOBAL" - Felix Dorendorf - E-Book

The Importance & the Profit of Intercultural Awareness & Business Communication for those that want to "BE GLOBAL" E-Book

Felix Dorendorf

0,0

  • Herausgeber: tredition
  • Kategorie: Bildung
  • Sprache: Englisch
  • Veröffentlichungsjahr: 2020
Beschreibung

Das Werk dient als kompakter und lern-praktischer Einblick für Firmen, Studenten und Interessierte. Es beinhaltet eine englischsprachige Gegenüberstellung von kulturellen Spezifika sowie (volks-)wirtschaftlicher Aspekte und Determinanten. Die gedruckte Version (HARDCOVER) bietet zusätzlich Platz zum aktiven Arbeiten (z.B. für Notizen) sowie (Fach)Vokabular, welches gleichzeitig ins Spanische, Deutsche, Russische und Chinesische übersetzt ist. 商务英语和跨文化管理是为公司,学生和有兴趣者在此领域提供紧凑且实用的学习视野。 该书侧重于用英语语言比较文化特性,词汇选择,经济视角和决定因素,以及成功的范例和全球公司。 业务代表用于交流和行为规范并会从中收益非浅。 A compact and learn-practical insight for companies, students and those interested in the topic of "English for Business" and "Intercultural Management". The book deals with an English-language comparison of cultural specifics and selected vocabulary (English translated into Spanish | German | Russian | Chinese) as well as economic aspects and determinants. The book uses selected companies as representative case studies for various behavioural and communicative approaches and its benefits and profits. Компактная учебно-практическая информация для фирм, студентов и заинтересованных сторон в изучении "Английского для бизнеса" и "Межкультурного менеджмента". Книга посвящена англоязычному сопоставлению культурных особенностей, выбранной лексике, экономическим аспектам и детерминантам, а также некоторым примерам успешных глобальных компаний. Примеры этих компаний используются для коммуникативных, поведенческих подходов и прибыли. Una perspectiva compacta y práctica para empresas, estudiantes y personas interesadas en el campo del aprendizaje "Ingles de Negocios" y "Gestión intercultural". Este libro trata de una comparación en inglés de las particularidades culturales, el vocabulario selecto, los aspectos y determinantes económicos, así como ciertos ejemplos de empresas exitosas y globales. Las corporaciones presentadas se utilizan para los enfoques comunicativos y el comportamiento y sus beneficios.

Sie lesen das E-Book in den Legimi-Apps auf:

Android
iOS
von Legimi
zertifizierten E-Readern

Seitenzahl: 42

Das E-Book (TTS) können Sie hören im Abo „Legimi Premium” in Legimi-Apps auf:

Android
iOS
Bewertungen
0,0
0
0
0
0
0
Mehr Informationen
Mehr Informationen
Legimi prüft nicht, ob Rezensionen von Nutzern stammen, die den betreffenden Titel tatsächlich gekauft oder gelesen/gehört haben. Wir entfernen aber gefälschte Rezensionen.



Impressum:

Autor: Felix Dorendorf © 2020

Lektorat: Cambrige Proofreading LLC (British English)

Verlag & Druck:

tredition GmbH

 

Halenreie 40-44

 

22359 Hamburg (Germany)

ISBN: 978-3-7497-9752-3 (Hardcover)

ISBN: 978-3-7497-9753-0 (e-Book)

Das Werk, einschließlich seiner Teile, ist urheberrechtlich geschützt. Jede Verwertung ohne Zustimmung des Verlages und des Autors ist nicht zulässig. Dies gilt insbesondere für die elektronische oder sonstige Vervielfältigung, Übersetzung, Verbreitung und öffentliche Zugänglichmachung.

The work, including its parts, is protected by copyright. Any use without the consent of the publisher and the author is not permitted. In particular, it applies to electronic or other reproduction, translation, distribution and making available to the public.

Die Deutsche Nationalbibliothek verzeichnet diese Publikation in der Deutschen Nationalbibliografie, detaillierte bibliografische Daten sind im Internet über http://dnb.d-nb.de abrufbar.

Das Buch enthält Links zu Webseiten Dritter, auf deren Inhalte kein Einfluss besteht. Deshalb kann für diese fremden Inhalte auch keine Gewähr übernommen werden. Für die Inhalte der verlinkten Seiten ist stets der jeweilige Anbieter oder Betreiber der Seiten verantwortlich. Die verlinkten Seiten wurden zum Zeitpunkt der Verlinkung auf mögliche Rechtsverstöße überprüft. Rechtswidrige Inhalte waren zum Zeitpunkt der Verlinkung nicht erkennbar. Eine permanente inhaltliche Kontrolle der verlinkten Seiten ist jedoch ohne konkrete Anhaltspunkte einer Rechtsverletzung nicht zumutbar.

The book contains links to third party websites. The contents of that websites are beyond our control. Therefore, no guarantee can be given for these third-party contents. The respective provider or operator of the pages is always responsible for the contents of the linked pages. The linked pages were checked for possible legal violations at the time of linking. Illegal contents were not recognisable at the time of linking. However, a permanent control of the contents of the linked pages is not reasonable without concrete evidence of a violation of the law.

The Importance & the Profit of Intercultural Awareness & Business Communication for those that want to ”BE GLOBAL”

“English for Business”(商务英语)and “Intercultural Management”(跨文化管理)using the examples of global players like Airbus SE, Daimler AG and LucaNet AG.

by

Felix Dorendorf

March 2020

Introduction

To whom it may concern,

      March 2020

This book or, respectively, your learn-practical working base will be unique (if it is used in the way it is designed) because YOU are unique. It focuses on the topic of culture and communication in international business, including in an economic context. The book uses selected cultures and global companies as representative case studies for various behavioural and communicative approaches and its benefits and profits. It is partly based on two of my shorter peer-reviewed academic works (both, rated with the overall grade of excellent), and is divided into three interrelated chapters.

The first chapter introduces basic terminology to create a general understanding of the topic, while usefully describing explanatory approaches too. In the following chapter, I’m going to examine two cultures I consider to be of vital importance for the global economy and compare them with central aspects of the culture where I currently live. The last chapter occupies most of the written text with further detail on three companies that have already successfully gone global (one of them is a ‘global newcomer’). Meanwhile, each section is completed with compact examples, comprehensive illustrations and further information from qualified scientists (I hereby politely but explicitly ask you to respect my own performance and the copyright). Within a strict limit of 6000 words, I want to convey as much as possible in a compact, understandable and, above all, practical way.

This elaboration includes personal experiences and observations in addition to input from highly regarded sources. You are welcome to look at my bibliography and use it yourself for more in-depth research and training.

In printed version (hardcover):

In addition, each page has a ‘working space page’ on the opposite side. That page only exists to assist you in your ‘manual work’, especially if you want to write your own notes or vocabulary translations next to the text. Space for your personal summary as well as a list of selected (business) vocabulary is also provided. There, English is simultaneously translated into Spanish,German,Russian, and Chinese.

Have fun and improve your knowledge! (i.e. ’learn by doing’)

Yours faithfully,

Felix Dorendorf

Table of Contents

Introduction

List of Abbreviations

Illustration Directory

Chapter 1: General Terms and Examples

1.1. What is the meaning of ‘ culture’?

1.2. What belongs to ‘business communication’?

1.3. Examples of different culture types

1.4. Your personal summary

Chapter 2: Specifics in Business and Communication

2.1. How do different cultures ‘do business’?

2.2. How do the cultures tend to communicate in business?

2.3. Aims and negotiations as a part of daily (business) life

2.4. Your personal summary

Chapter 3: Go Global and Be Global

3.1. What are ‘global players’?

3.2. Which approaches of intercultural cooperation exist?

3.3. Effectiveness of global companies

Conclusion

The Author

Bibliography

■  Printed sources

■  Online sources

Greetings and Acknowledgements

List of Abbreviations

AG ……..

Aktiengesellschaft(German joint-stock company)

IAS (B)

International AccountingStandard (Board)

bn. ……..

billion

i.e. ……..